Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petacx

velmi Neefektivní monopol duševního vlastnictví

Neefektivní monopol duševního vlastnictví

-

http://smetka.blog.idnes.cz/c/161261/Neefektivni-monopol-dusevniho-vlastnictvi.html

R^  R^  R^

0/0
7.2.2012 22:57

petacx

O začátcích ACTA víme díky Wikileaks

O začátcích ACTA víme díky Wikileaks

-

http://www.zive.cz/clanky/o-zacatcich-acta-vime-diky-wikileaks/sc-3-a-162110/default.aspx

8-o ;-€ 8-o

0/0
7.2.2012 23:07

Rafaelou

pěkně napsané a pravdivé...

teď to ještě prosadit do reálného života.

+3/0
3.2.2012 9:38

stařec bez moře

Souhlasím s tím,

že došlo k pokroucení významu demokracie a že je v silné krizi. Myslím, že je v krizi toho víc a svět by měl přemýšlet o budoucnosti, kdy politiky vystřídají odborníci a najít kontrolní vazby, jak je vyměnit, když z moci zblbnou.

0/0
3.2.2012 9:14

Fracek62

Zrusit patenty

Patentove pravo brzdi rozvoj!!!!

0/0
2.2.2012 7:31

pavlik05

posledni odstavec

R^R^

0/0
31.1.2012 10:19

Béda47

Přátelé

Autor má ve všem pravdu. Je jiná doba a musí být jiné možnosti. Ale u nás to půjde stuha. Ten socialismus v nás má velkou setrvačnost !

0/0
29.1.2012 11:59

Já, Claudius

Pane

máte nějaké pomotané myšlenky, zkuste si je urovnat.

0/0
29.1.2012 9:22

Chytrý kluk Joey

Re: Pane

8-o

0/0
30.1.2012 7:18

tojsouveci

Re: Pane

Jen jestli není chyba na vašem přijímači. Zkuste ho opravit.

+3/0
31.1.2012 8:24

georgetown1

Re: Pane

prosím o nějaký argument, jinak zklapnout ...

0/0
1.2.2012 17:02

www.samboush.com

Payne si umí našroubovat to co se mu hodí.

Ani slovo o nahrávacích či filmovejch společnostech. Opřel se do MMF a EU, ale že dnes politiku ovládají hlavně prachy soukromejch společností a i ACTA a podobné jde v jejich režiji. O tom už pomlčel.

EU může občan zrušit jednou návštěvou volební místnosti. Moc peněz a obchodního lobby neovlivní ani náhodou. Teda mohl by, kdyby se začal chovat jako informovaný občan a racionální spotřebitel.

0/0
28.1.2012 23:49

martinxz

Re: Payne si umí našroubovat to co se mu hodí.

nechápu kde je problém, o lobby zde přece také mezi řádky mluví, ...jde o to že bez zásahu státu je síla lobby nulová. Hlavní vinu hledejte vždy u státu

0/0
29.1.2012 0:46

www.samboush.com

Re: Payne si umí našroubovat to co se mu hodí.

Právě, že to lobby ovlivňuje stát více než občan.

0/0
29.1.2012 1:09

děteněkam

Re: Payne si umí našroubovat to co se mu hodí.

Kdyby mohl občan zrušit EéU jednou návštěvou volební místnosti, šel bych hned a šel bych i bos.

Byl by to dobrý krok správným směrem.

+2/0
29.1.2012 10:02

Gibon

Byl jste u toho

Pane, byl jste u toho, když se v devadesátých letech tyto zákony připravovaly. Proč jste mlčel? Byl jste pořece poslancem za ODS, není-liž pravda?

0/0
28.1.2012 23:26

tojsouveci

Re: Byl jste u toho

Aniž bych se chtěl pána nějak zastávat, tak se vám musím smát. Vy si opravdu představujete, že v devadesátých letech někdo tušil, jak to bude vypadat dnes? Co třeba vy? Věděl jste? Tušil jste? Že se ptám, že? :-)

+2/0
31.1.2012 8:26

Jeden_normalni

Re: Byl jste u toho

Já si myslím,že někteří tušili,a někteří snad i věděli.Třeba někteří právníci,tvořící před dvaceti laty zákony.Ti museli i vědět.

0/0
2.2.2012 7:39

levicova destrukce

Re: Byl jste u toho

Digitální vysílání, mobily, internet, vždyť to ani nebylo, nebo začínalo a nikdo neznal rozsah....;-D;-D Právníci jsou z poloviny lumpové, ale ani jejich povýšenost nesahala do takových výšin vědění...;-D;-D

0/0
2.2.2012 8:43

20/40

Re: Byl jste u toho

O tom silne pochybuju.

0/0
3.2.2012 19:21

Jean-Luc Picard

kdyby podobné patentové

zákony a boje existovaly již v 19. století a dříve a mnohem dříve, tak dodnes máme problém zapálit si oheň, užívat kolo a možnost patentovat si základní princip automobilu (jako něco s motorem na kolech) by sakra zbrzdila vývoj.

Právě třeba na automobilu a a základním patentu samohybu je dobře srovnatelná s myšlenkou firmy Apple a jejího jediného a jedinečného tabletu na obdélníček s obrazovkou (ale srovnání by zabralo i na základní patent třeba televize - bedýnka na které běží obrázky).

Mimochodem jak chcete chránit něco, co běželo v televizi a vy máte právo si to nahrát (však za každé médium platíte výpalné kOSA nostra).

+13/0
28.1.2012 22:20

karel_vvv

Re: kdyby podobné patentové

BTW, můžeme být rádi, že v Evropě neprošly softwarové patenty, díky pozdvižení odborné veřejnosti. Kupodivu se za to zasloužil ten nejvíce proklínaný poslanecký sbor - EP. Takže minimálně jednou k něčemu ti draze placení termiti byli.

Když softwarové patenty vtrhly do Austrálie, jeden místní maník si získal světovou popularitu tím, že si přihlásil jako průmyslový vzor kolo, aby dokázal absurditu těch pseudo-práv. A říkal, že když to nepomůže, nechá si patentovat oheň.

+7/0
28.1.2012 22:44

Leva

Hledám pomoc

Pracoval jsem jako stavební projektant. Hodlám vybírat autorské penízky za mé duševní dílo. Těžce nesu, že kdekdo si může prohlížet mé dílo a neplatí mně poplatky. Stavby, které jsem projektoval, oplotím a zřídím turnikety s pokladnami, kde se budou poplatky vybírat. Zaměstnám spoustu lidí stavbou oplocení také, zřídím autorskou policii, která bude honit a trestat nepoctivce, kteří by se pokoušeli okukovat má díla bez zaplacení. Obyvatelům domů, ze kterých bude výhled na moje díla zamontujipoplatky již do nájemného. Odhaduji, že ročně zaměstnám na uskutečnění mého snu aspoň nějakých tisíc lidí, které pochopitelně budu platit. Poplatky vydělají na jejich a pochopitelně i můj slušný plat. Vyjímky nepovolím. To by v tom byl čert, abychom rapidně nesnížili nezaměstnanost. Trochu se tím zkomplikuje doprava v městech, protože ploty proti nezákonému očumování budu muset zřídit na každém začátku a konce ulice. Pro auta zřídím mítné brány.

+8/0
28.1.2012 21:36

Já, Claudius

Re: Hledám pomoc

Ještě že projektujete, a nepíšete. "Mítné brány"...

0/0
29.1.2012 9:23

Maura Irena

Re: Hledám pomoc

a vy na svých projektech nemáte know how ? To se divím, na některé mosty to existuje i na jiná řešení. Já být vámi, tak o to usiluji.

0/0
31.1.2012 21:42

energetik22

Malý, tematu se týkající článek:neviditelnypes.cz

neviditelnypes.lidovky.cz/tiskni.asp?r=p_cirkus&c=A120127_210914_p_cirkus_nef

Článek s názvem "Medvědí služba"...;-(

+2/0
28.1.2012 20:51

holkazhane

Ačkoli nechovám sympatie

k vám, ani k politické skupině, kterou (re)prezentujete, musím s výhradami projevit souhlas s článkem. Jste vedle např. s tím, že parlament slouží k prosazování zájmů státu, vlády, EU.....proti zájmůj občanů. Parlament prosazuje takřka výlučně zájmy svých rodných stran, jejich sponzorů a kamarádů jejich sponzorů. A to proti zájmům státu, potažmo občanů. Cokoli by EU vymyslela proti zájmům občanů této země, nedá se srovnat s tím, co v zájmu svých (případně karibských) kont a kont jedné každé politické strany dovedou vymyslet námi volení zástupci - proti zájmům již zmíněných občanů. A to již 20 let!

+3/0
28.1.2012 19:30

okmnbhuij

Snaha o udržení monopolu

Autorská práva nejsou nic než snahou o udržení monopolu..

Patentová ochrana by se měla aplikovat pouze tam, kde stát vyžaduje rozkrytí výrobního tajemství (např. léky). Ochrana čehokoliv dalšího je pouze snaha monopolizovat trh ...

A obdobný názor mám i na autorská práva - vydavatelé by se měli adaptovat - náklady na vytvoření kopie díla v internetovém prostředí jsou velice blízko 0 (i výroba CD stojí do 25 Kč i s krabičkou, postiskem etc.)

+4/0
28.1.2012 19:03

Králík Roger

Re: Snaha o udržení monopolu

Snaha o udržení monopolu měla vždycky negativní vliv. Jedinou známou vyjímkou je Řecký oheň, který Byzantincům pomáhal dlouho odhánět agresory.

0/0
28.1.2012 19:08

Petr-007

Myšlenky a ideje chráněny nejsou.

Mozna by pred tim nez napisete clanek na blog mohl neco o problematice zjistit. Vy totiz nevite ani co autorske pravo chrani a co nikoliv. Dalsi perla je, ze lidové hlasování švýcarského typu je obranný prostředek proti nefungující demokracii. Vite vubec co to je demokracie? Nechtel jste misto slova "demokracie" pouzit slovni spojeni "zastupitelská demokracie" ?

+1/0
28.1.2012 18:40

next_ghost

Re: Myšlenky a ideje chráněny nejsou.

Očividně ani sami soudci nevědí, co autorské právo chrání: http://diit.cz/clanek/vytvorili-jste-podobny-obrazek-porusili-jste-autorska-prava

0/0
28.1.2012 18:46

Petr-007

Tam jde o konkretni vyjadreni, zpracovani myslenky.

Nikoliv myslenku samotnou. Ta proste chranena neni. Tim netvrdim, ze se mi ten rozsudek libi.

0/0
28.1.2012 18:59

velky bratr

Ani analogovy system nedava smysl

Uceni napodobou pane poslance bylo tim, co nam umoznil slezt ze stromua  vybudovat civilizaci. Bylo tim, co spustilo prumyslovou revoluci. To, ze pred ani ne 150 lety se nejbohatsi panove planety dohodli, ze nadale budou vsechny ostatni buzerovat prostrednictvim zakona na veci nic nemeni.

+3/0
28.1.2012 16:42

Velkej chytrak

každej ODSák by měl držet hubu a bejt rád,že je rád ...

+1/0
28.1.2012 16:28

SID09

Re: každej ODSák by měl držet hubu a bejt rád,že je rád ...

Jiří Payne byl určitě u toho, když se pekly v této republice zákony , které byly zcela jednostranné pro OSu a jiné privátní zájmové skupiny, které odírají každýho, kdo si chce zahrát či zazpívat, nebo pustit TV v hotelovým pokoji, veřejný rozhlas  ...... a vybrané peníze rozdělují přes zcela neprůhledný systém svým kamarádům.  Když zlodějové zjistili jaký je to bezva byznis jdou se svými snahamai ještě dál -  a tu se Payne probral. On z toho nemá nic, tak nám plebejcům  dovolí  protestovat.!!  Jak ale odvolat podpis na smlouvě, to neporadí. ;-D

+1/0
28.1.2012 16:57

naroznej

Dnešní demokracie

Mám pocit , že dnešní stav již nelze demokracií. Je prakticky jedno , kdo ve volbách zvítězí. Dnes vládne jediná hodnota.... prachy. Různé lobystické spolky,organizace a mafie vytvářejí tlak na volené zástupce s cílem vytvoření takových zákonů ,vyhlášek a předpisů , které jim přihrají  prachy .

Je to hra síly. Čím je kdo silnější  a má víc prachů , tím lépe "jede" . Pokud je někdo slabý , má smůlu a nepatří do tohoto světa.

Tzv. autorská práva jsou jedním z příkladů. Sochař na zakázku obce vyhotoví sochu , dostane zaplaceno a tím vše končí. Socha bude stát na náměstí dalších 100 let. Kreatura typu Michala Davida se zúčastní natáčení zábavného pořadu za což dostane balík , ale ještě dalších x let bude pobírat díky tomuto zábavnému pořadu desátky. Je to normální ? Herec pokud natočí film , také dostane za svoji práci solidně zaplaceno. Proč by měl dostávat nějakou další rentu ? Kolik dostala na základě autorských práv zaplaceno největší postava české hudební historie Antonín Dvořák  ?

+5/0
28.1.2012 16:16

naroznej

Re: Dnešní demokracie

Či jeho dědicové ?

Znám x lidí , kteří vytvořili v životě pro společnost velice významná díla. Ať už to jsou nějaké objevy , stavby atd. Za toto dostali zaplacen pouze svůj plat . Nic více. Proč jsou různé činnosti lidského bytí posuzovány tak rozdílně ?

+7/0
28.1.2012 16:19

marionlake

Re: Dnešní demokracie

Musím souhlasit

0/0
28.1.2012 16:28

ToMiSoft

Re: Dnešní demokracie

Souhlas - co třeba takový profesor Antonín Holý?

0/0
28.1.2012 16:49

Petr-007

Pokud tvorite jako zamestnanec,

pak je logicke, ze vlastnikem autorskych prav je vas zamestnavatel.

0/0
28.1.2012 18:43

Králík Roger

Re: Pokud tvorite jako zamestnanec,

Ale to právě třeba v oblasti filmu není pravda! Jinde ano! Proč?

0/0
28.1.2012 19:10

ToMiSoft

Re: Pokud tvorite jako zamestnanec,

A víte, co se děje v okamžiku, kdy zaměstnavat skončí bez právního nástupce?

0/0
28.1.2012 19:14

velky bratr

Re: Dnešní demokracie

Drtiva vetsina zucastnenych volicu v teto zemi jiz sedesat let pravidelne rika, zesi preje pokracovani nastoupeneho kurzu. Takzedemokraticke jeto azaz. Ze je demokraci pouhou totalitni nadvladou vetsiny, hlasovanim dvou vlku a jehnete o naplni vecere - ano. Demokracie neni nic, co by stalo za namahu, svoboda je to dulezite a v rade diktatur histori se zilo mnohem svobodneji nez v te nasi soucasne demokracii.

+2/0
28.1.2012 16:40

Králík Roger

Můžete ty diktatury VYJMENOVAT.

Nějak o žádné nevím.

0/0
28.1.2012 18:48

Petr-007

Presne tak.

Demokracie neni sama o sobe dobra ani spatna - je to prosta vlada vetsiny. Demokracie muze byt despoticky rezim, ve kterem nejsou chranena ani zakladni lidska prava. Naopak diktatura muze byt vzorem humanity a prikladne dodrzovat lidska prava.

0/0
28.1.2012 18:48

pyjonýr z tup 009 - 4

Autorská práva jsou zástupný problém.

Jde o KONTROLU.Tzv.demokraté tady budou nadávat na Čínu,ale pokud stejně koná VELKÝ BRATR jsou jak houpací koně.

+4/0
28.1.2012 16:16

Karl Novak

Duševní vlastnictví je pojem nejasný, neuchopitelný.

Kdyby si někdo v minulosti nechal patentovat nůž, kolo, zápalky, střechu atd, podle bychom zůstali v jeskyních a na stromech.

Ochrana například melodie nebo scénaristického námětu jsou sporné. Kolik not nebo kolik slov musí být změněno aby vzniklo nové dílo.

Ještě za Komenského žádná autorská práva neexistovala a jejich vynález byl asi šlápnutím vedle.

Doporučuji přečíst "Podivuhodná dobrodružství Jonatana Gullibla", kapitolu o dřevorubcích.

+5/0
28.1.2012 14:32

ondra slanina

Vážený pane,

Vaše myšlenka je pitomá a jako majitele autorských práv jste mě docela vytočil, nicméně slibuji, že Vás nikde citovat nebudu. Srovnáváte hrušky s jabkama a ještě se stavíte do role kritika. To je přesně argument pirátů a zlodějů filmů. Pokud se autor živí svými nápady a Vy je chcete využít, tak za ně zaplatíte, bez ohledu, zda si myslíte, že je to pitomé. Vy to potřebujete nebo chcete, tak zaplaťte! Jinak je to krádež! Všechno ostatní jsou kličky, díky kterým je v této zemi takový marasmus v oblasti autorských práv!

+9/0
28.1.2012 13:18

alandelon

Re: Vážený pane,

Ondro,přečti si ten článek ještě jednou,pokud smysl jeho obsahu nepochopíš,požádej někoho,aby ti to vysvětlil.Pokud ti ani to nepomůže,tak raději příště mlč.

+20/0
28.1.2012 13:34

pithart

Re: Vážený pane,

Umíš číst? Jak bez toho můžeš COKOLIV tvořit?

+3/0
28.1.2012 14:25

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz