Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a81r88o15s61l23a16v 70L75i95m17a 1175167201

Pane Payne. Dekuji za vysvetleni. Jen jsem trochu zmaten, proc jenom objasneni neduhu organizace EU. Po precteni vaseho clanku o Prime demokracii ve Svycarsku s poukazanim na slozitost tohoto systemu, cekal jsem v tomto clanku aspon naznak vaseho mysleni co dal. Jak je mozno zlepsit chod EU a vytvorit organizaci, ktera bude dodrzovat zakladni princip demokracie. Prosazovat tento princip, ktery je uschovan v podobe tri slov. "Checks and Balances" (kontrola a rovnovaha).

Je zajimave na panu prezidentvy francouske republiky, ucasnika skupiny vytvarejici Lisabonskou smlouvu, za opominuti tento princip proneseny jinym francouzem pred 260 lety v knize "Spirit of the Law" ( v duchu zakona) pouzit. Bez tohoto principu, KAZDA organizace vedeni statu je odkazana postupnemu upadku a nekdy i k zniceni.

Vy, jako poslanec v evropskem parlamentu, mate moznost oficialne a take osobne apelovat na dalsi poslance a vytvorit tlak pro zmenu. Vas prinos pro CR byl by uzasny. Nebo se vas klamu?

0/0
19.12.2017 18:43

M89i87r69e61k 22T89u69r75e23č39e39k 4673252460662

Davno jsem mel takovy neprijemny pocit ze EU je vlastne dobre promyslena totalita. A to, ze tam pry sedi nasi udajne "voleni zastupci" je jen argument pro hloupou verejnost.

+2/0
19.12.2017 17:27

P87e87t51r 88K37o68r65e58c51k42y 2153717753671

Kdysi jeden známý český egyptolog v rozhovoru pro media uvedl mj.také na základě známých údajů, že společ.soustavy se natolik byrokratizují,že ve svém důsledku začnou požírat sami sebe a je tak předurčen jejich pád a na jejím torzu vznikne další nový společenský řád. Asi se té poslední fáze nedožiji ,ale je jisté, že ty předchozí jsou již v běhu.

+1/0
19.12.2017 17:07

J47i68ř70í 85Ř77e70z21n75í22k 4692372313575

Abychom zjistili velikost toho demokratického deficitu, tak je nutné ho porovnat s demokratickým deficitem Indie, USA, Brazílie a Ruska.

0/0
19.12.2017 16:21

J16a75r74o32s55l90a33v 18L17i28m64a 1275817301

Pane Rezniku. Rad bych si neco precetl o tom demokratickem deficitu v USA. Muzete mi naznacit treba TRI ukazky? Definitivne budu ten vas vyklad drzet v srdci. Take cekam na demokratickou moznost vam odpovedet. Dekuji.

0/0
19.12.2017 17:45

J31i20ř20í 78Ř84e96z98n54í91k 4702952393685

A myslíte si, že vliv jednoho občana USA na politiku federální vlády je roven jeho podílu na počtu voličů USA? A nic nesignalizuje vliv toho, jak je ten či onen občan bohatý? A nebo zda je zrovna TV hlasatelem či vydavatelem webu? A neexistuje žádný lobbing?

0/0
19.12.2017 18:23

J94a75r22o38s29l98a47v 17L52i74m66a 1825257841

V jednom mate pravdu, pane Rezniku. Pri velikosti spravovaneho uzemi a pocet obyvatel, je deficit veliky. Demokracie z dob Sokratise se nemuze jiz aplikovat. Ale i tam ten demokraticky deficit existoval. Zalezelo, kolik obcanu se seslo na te louce za hradbami Athen.

Trochu vazneji. Mluvime-li o federalnim usporadani, poslanec je volen v obvodu s pocem volicu urcenych po scitani obyvatel (kazdych 10 let) Ve Snemovne je dnes asi 435 mist. Cili 435 obvodu pro cele Spojene staty. Necham na vas prepocitat kolik obyvatel pripada na jednoho poslance. Aby poslanci byli donuceni spolupracovat se svymi volici (to potom na bazi vetsiny), poslanci jsou voleni jen na dva roky

U senatoru je to obtiznejsi. Dva z kazdeho statu vytvareji zabranu proti sile pocetnych statu proti tem mensim. Zde deficit je rozdilny. Kalifonie s 11 miliony a Rhode Inland s 900000 obyvatel ukazuje tu rozdilnost.

U prezidenta je ten deficit nejvetsi. I zpetna vazba na volice je obtiznejsi. Pomahaji pruzkumy obcanu na praci jednotlivych cinitelu. (Gallup)

Nejdulezitejsi prvek v reprezentaci obcanu v USA je volba JEDINCE do kazdeho mista ve federalni urovni, statni urovni tak v urovni okresni.

Od sheriffa okresu az po prezidenta Spojenych statu.

Prosim jen, nepouzivejte pro nasi diskuzi mnozstvi penez k prosazovani mysleni casti volicu na rozhodovani obcanu. Velikost USA je nejvetsi zabrana prosadit myslenku bez prostredku. Jestli vsak mate kriticka slova k teto otazce, je potreba od vas slyset VAS pohled, jak to delat. To ale bude dalsi diskuze.

0/0
19.12.2017 19:44

J44i38ř60í 51Ř30e60z88n90í53k 4122582583465

Nediskutuji velikost demokratického deficitu jako takového, jenom mě zajímalo, o kolik je ten deficit menší či větší podle metodiky uvedené panem Payne v jiných federacích: V běžné parlamentní demokracii má čistě statisticky volič poloviční pravděpodobnost, že bude jeho hlas zastoupen parlamentní většinou. Podívejme se, jak je tomu v Evropské unii podle Lisabonské smlouvy. Statistickým výpočtem dojdeme k tomu, že v nejlepším případě při absolutní souhře náhod může mít kterýkoli občan Unie vliv na rozhodnutí nejvýše čtyřprocentní. Pokud však má nějaký specifický politický názor, přeje si, aby se něco změnilo, je téměř jisté, že jeho vliv na rozhodování bude dále klesat – až k tisícinám promile

Zdroj: https://payne.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=639648

Zdali vliv nějakého občana kterékoliv jiné federace je vyšší či menší. Přitom mít čtyřprocentní vliv je tedy hodně vysoký.

0/0
19.12.2017 19:59

J59a16r31o82s60l58a60v 64L23i41m16a 1355967811

Dobre receno. Souhlasim 100%. Dekuji za diskuzi

0/0
21.12.2017 16:20

Přečtěte rozhovor s Martou Kučíkovou

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz